CHICAGO ILLINOIS

 
 
 
Tänkte berätta lite om hur det gick till när jag blev matchad med min värdfamilj och vad jag tyckte om det.
 
När jag var klar med min ansökan och äntligen hade kommit in i matchningsprocessen, tog det lite drygt två veckor innan jag fick min första (och enda) matchning. Jag åker med CC och då kan det vara väldigt varierande om hur lång tid det tar. 
Iallafall, jag fick ett mejl om att jag hade fått en matchning i Chicago hos en familj med mamma, pappa och två pojkar. Jag gick in och kollade på deras ansökan direkt, och kände från första stund att det var en familj som jag tyckte om. 
Jag skickade iväg ett mejl till dem och sa att jag gärna ville veta mer om dem, vilket de svarade på och sa likadant. Vi mejlade fram och tillbaka några dagar innan vi skypade första gången. Efter 1,5 timma visste jag redan att det var den familjen jag ville till. 10 minuter efter att vi hade skypat klart fick jag ett mejl om att de ville ha mig som Au Pair och självklart tackade jag ja! Dagen efter skypade jag med barnen och de var så jäkla söta! Fulla med energi och det tycker jag är så underbart! 
 
Som sagt ska jag bo i Chicago, USA:s tredje:e största stad. Tror de allra flesta vet vilken stad det är. Det ligger i norra USA och bredvid Lake Michigan. Det jag fastnade för med staden är att det är finns så mycket att göra! De har bland annat Chicago Blackhawks och Chicago Bulls (hockey och basketlag) vilket jag tycker ska bli jättekul att se. Att det dessutom är en så pass stor stad lockar också väldigt mycket! När jag pratade med föräldrarna frågade pappan om jag gillade att shoppa, och sa att Chicago är den perfekta shoppingstaden. Tror att jag kommer trivas som fisken i vattnet där! hehe
 
Familjen består som sagt av en mamma och pappa samt två pojkar som är 6 & 8 år. De har även en hund. Det är en familj som seglar, spelar baseball och är aktiva, vilket passar mig perfekt! Jag vågar inte visa några bilder på dem men ska höra med dem när jag kommer dit om det är okej att jag gör det. 
 
Så, vill ni veta något mer är det bara att fråga på. :)

Kommentarer
malin säger:

jag var au pair i Chicago 2010, och sen dess har jag rest runt nästan överallt i USA och kan säga att Chicago toppar ALLA usa's andra städer, NY, LA, SF, Seattle, Vegas, you name it. du kommer ha så jävla kul i den staden!

2013-08-13 | 18:15:16
Bloggadress: http://wakoo.blogg.se
malin säger:

Jag pluggade lite utanför L.A, då pluggade jag Foto&Journalistik :) helt fantastiskt roligt, men nu ska jag absolut börja följa din blogg, och få njuta genom dina bilder, :D Chicago är ren lycka!

2013-08-14 | 06:34:25
Bloggadress: http://wakoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback