3 MONTHS AND SOME DEEPTALK

Igår hade jag en riktig skitdag här rent ut sagt. Barnen skötte sig och rutinerna rullade på som vanligt, men jag hade ändå en jobbig känsla i hela kroppen. För första gången sedan jag kom hit kände jag bara att det hade varit så skönt att få ta en kaffe med pappa och bara prata om livet som vi brukade göra. Att få träna med mamma och rida på mina underbara saknade hästar. Att få mysa med katterna som väcker mig klockan 5 på morgonen, att få snacka lite skit och tjafsa med min lillasyster. Att veta att jag kan åka till Nelly när som helst under dygnet och att få ha tacokvällar med tjejerna. Det känns som det var en helt annan tid sedan och jag saknar bara dem så otroligt mycket. 
Det jag vill ha sagt med detta är att vara flera tusen mil hemifrån är jätte, jättejobbigt ibland. Au Pair livet är inte alltid en dans på rosor och man har aldrig den riktiga tryggheten här. Oavsett vad som händer så har man bara sig själv. Så igår skippade jag alla måsten och låg bara i sängen och åt choklad hela dagen under min lediga tid. När jag gjorde det började jag tänka på hur många gånger jag har fått höra "har du ätit ALLT det där" under tiden jag har varit här. Ni hör ju bara vart mina tankegångar är på väg, jag har aldrig tänkt så om någon eller om mig själv heller. I vanliga fall är jag en tjej som är jordnära och har självförtroende. Men under tiden här sätts man på prov och man får verkligen se vad man går för. 
Jag kan sakna mina träningspass med Lina, Danne och Izzi. Tänker alltid tillbaka på hur roligt vi hade det och att vi alltid pushade varandra till max. Här i Chicago känns det mer som att all träning har blivit en "tävling". Vem gör renast squats, vem har snyggast kropp, vem kan ha den klänningen, vem äter nyttigast osv. Jag är inte van vid sånt! Självklart vet jag vad jag sysslar med och jag gör det som är bäst för mig, men jag HATAR när folk jämför mig och tror att de vet exakt allt när det kanske bara är bra för dem själva. Jag är inte vana vid folk som säger att de är jättesnygga och att de har snyggast röv, för vem bryr sig?! Man ska göra det som känns bäst för sig själv. Ät vad du vill, träna hur mycket du vill, gör vad du vill. Det är ditt eget liv och ingen ska tala om för dig hur du ska leva det. 
 
 
Jag var bara tvungen att skriva av mig lite. Många tror att jag lever drömlivet här, vilket jag mestadels gör. Men jag är inte mer än en vanlig människa, som inte kan ta hur mycket skit som helst bara för att jag är personen som ler mig igenom kommentarerna. 
 
Nu ska jag skypa med min kompis Axel och bli på bra humör, innan jag möter upp Kai för ett gympass. 
Hoppas att bli på lite bättre humör idag, puss!
  
 
 

Kommentarer
sanna säger:

puss!

Svar: <3 <3
Rebecca Andersson

2013-12-03 | 22:40:24
Emelie säger:

Jag hittade din blogg när du var på förstasidan av blogg.se. Och anledningen till varför jag blev intresserad var för att jag också varit au pair i underbara Chicago i ett år.
Jag älskar staden, den är helt fantastisk och jag trivdes otroligt bra! Jag har varit tillbaka och hälsat på min familj och de har även varit i Sverige och hälsat på. Det har ju gått några år sedan dess, men det året var helt otroligt fantastiskt och fruktansvärt jobbigt! Hemlängtan är jobbig, och nog för att man trivs så är det precis som du skriver, man är liksom ensam på något vis. Men man blir stark, självständig, lär sig mycket om sig själv och rik på insikter under det året. Det går upp och ner, du kommer säkert få fler dippar. Men det går över och året går så himla fort. Jag kan ofta längta tillbaka faktiskt. Njut och tillåt dig var lite nere nån dag eller två. Tänk att du är själv på andra sidan jorden, långt bort från din trygghet och familj, visst vore det konstigt om du inte någon gång blir berörd av det?

Var i Chicago bor du? Jag bodde bara några blocks från Wrigly Fields, mycket bra läge.
Kämpa på, vips så är du hemma igen... Tiden går fort!
Hälsningar Emelie

2013-12-03 | 22:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback