ANDERSSON IN ANDERSONVILLE

 
 
 
 
 
 
Efter att vi hade varit downtown i lördags struntade vi i Willis Tower och åkte till Andersonville istället. Det är en mysig liten by och det är ett av de ställerna här i Chicago som mycket av det svenska ligger kvar. Många svenskar immigrerade hit förr i tiden och jag tycker det är så intressant med sådan historia. 
 
När vi kommit dit öppnade himlen upp sig och det vräkte ner med åska och blixtrar. Men vi passade på att köpa lite svenska kakor och Marabou och gå till Starbucks. Det var riktigt mysigt i den lilla "byn". Det bästa av allt är att jag bara bor 20 minuter ifrån den, så dit lär jag åka fler gånger. 

Kommentarer
Filippa säger:

Åh, jag har hört om Andersonville! Jag kör utbyte 2h söder om Chicago och hade tänkt åka dit och köpa julmat snart. Fick du någon uppfattning om det är klurigt att köra bil i området? Kul att du trivs i Chicago, det är verkligen en grym stad!

2013-11-16 | 02:43:30
Bloggadress: http://oneyearoverthere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback