FRÅGESTUND?

Vart är tröjan och shortsen ifrån?:) (angående detta inlägget)
 
Tröjan har jag köpt på Forever21 och shortsen köpte jag för 100 år sedan på Bikbok, som jag jag sytt om lite själv. :)
 
Hej Rebecca! 
Jätte fin blogg :) Kan relatera till din saknad till hästarna.. Håller själv på med min au pair ansökan för tillfället och det gör lite ont i hjärtat varje gång jag tänker på att jag ska lämna min bästa vän (hästen) under ett helt år.. 
Ska bli intressant att fortsätta följa din resa :) När kom du till USA? Och hur många & hur gamla är dina värdbarn? :) 
Ha en bra dag!
 
Tack så mycket! Jaa det är en väldigt stor omställning. Saknaden är mycket värre än jag trodde den skulle bli efter hästarna. Men man får tänka att de finns kvar när man kommer hem. Man får påminna sig själv om varför man åkte och att det är så värt det! :)
Jag åkte från Sverige den 3:e september och kom till Chicago den 7:e. Jag har två värdbarn som är 6 samt 8 år. 
 
Lycka till med allt!
 
Kan du inte skriva lite mer vad du gör när du har hand om barnen? Ex. Vad du lagar för mat, vad ni för för aktiviteter osv? 
En normal dag med barnen helt enkelt! :)
 
En normal dag ser ut så att jag börjar klockan 7.00. Då väcker jag barnen, väljer kläder till dem, ger dem frukost och gör lunchpåsar. Sedan går jag med barnen till skolan och efter det är jag ledig de flesta dagarna. Ett par gånger i veckan tar jag hand om tvätten (min och barnens tvätt). Sedan börjar jag runt 15.15 igen och då hämtar jag barnen. Ibland låter jag dem leka i parken vid skolan i någon halvtimme, innan vi går hem och börjar med läxorna. Det brukar ta någon timma och efter det brukar vi spela basket, leka med hunden eller liknande. Oftast kommer min värdpappa hem så vi äter middag klockan 18.00-19.00 men det varierar. Ibland tar jag barnen till aktiviteter också! Jag slutar vid 19.00 tiden de flesta dagar om inte föräldrarna jobbar sent. 
 
Maten här är ju VÄLDIGT annorlunda om man jämför med Sverige. Till frukost blir det oftast våfflor med sirap till barnen. Till lunch försöker jag att packa så mycket nyttigt det bara går. Det sjuka här i USA är att barnen är vana att få snacks med mycket socker då det är i det mesta. Så man märker jättefort när deras sockernivå sjunker och stiger. 
Efter skolan får de något snacks vilket vanligtvis blir Nutella sandwich hehe, och något annat om de vill. Det som är så bra med min värdfamilj är att de äter hälsosamt varje middag, vilket jag uppskattar jättemycket. Lagar jag mat brukar min värdmamma förbereda något på morgonen, så allt är smidigt. 
 
 
Tänkte bara höra om ni skulle vara intresserade av en frågestund? Isåfall är det bara att kommentera i detta inlägget så svarar jag om det blir tillräckligt med frågor ;)

Kommentarer
Anna säger:

Hej! Jätte bra blogg! Jag ska själv åka som aupair till USA. Jag åker den 2 december:)
Jag tänkte bara fråga hur mycket kostade din hälsoundersökning? På de ställen som jag har kollat på så är väldigt dyrt cirka 2000. Ha det bra!!:)

2013-10-19 | 12:28:07
Bloggadress: http://annafotar.devote.se
... säger:

Vad brukar de laga för mat? funkar det att äta eller är det mycket som är konstigt och verkligen inte gott? och vad gör du då?

Kan man inte få se lite bilder på hur deras hus ser ut, hur du bor :)

2013-10-19 | 15:34:51
Emma säger:

Heej, jätte fin blogg :))
Ska snart gå in i matchningsprocessen, men har du några tips vad man ska fråga/bete sig under första skype samtalet?
(Börjar bli lite nervös inför det)

2013-10-20 | 00:29:10
Emma säger:

Hoppas att jag själv ska komma iväg som au pair till sommaren :) så min fråga är man måste ju läsa ett visst antal credits hur vet man vad man ska läsa? Verkar finns hur mycket som helst! !
Tack för en väldigt inspirerande blogg :)))

2013-10-20 | 09:49:43
emma säger:

Jag har några frågor :)
* Hur kom du på att du ville bli au pair?
*Är det svårt att veta vad man ska göra med barnen, typ gå till lekparken, vara hemma osv?
*En fråga som inte hör till au pair livet men är nyfiken vart din svarta handväska är från? Jätte snygg :)

2013-10-20 | 14:56:47
Jenny - blivande au pair säger:

Lite OT kanske, men undrar eftersom jag är i samma sits själv. Läste i ditt första inlägg och såg att du har en häst, Camomille. Hur gjorde med hästen när du åkte till USA? :)

Vet du var & vilka kurser du vill läsa för att få ihop dina credits? :)

Har du några speciella regler du måste följa hos din värdfamilj? :)

2013-10-21 | 01:30:32
Bloggadress: http://aupairjenny.blogg.se
frida säger:

är det svårt att få kontakt med amerikaner?

Jag ska åka som au pair men jag vill helst inte fastna med bara au pair vänner. Så klart att man vill ha vänner som också jobbar som au pair, men jag vill verkligen uppleva USA och ha amerikanska vänner! Har du några och hur tror du man kan skaffa sig dem? haha! Tack för en bra blogg!

2013-10-21 | 16:13:37
Anonym säger:

Har du fakeleg för att kunna dricka där? Om ja, vad anser vföräldrarna om de och hur tog du upp det?:)

2013-10-21 | 22:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback