IKEA IN SCHAUMBURG

 
 
 
 
 
Hejsan!
 
Idag har det varit lite upp och ner precis som igår. Men har iallafall sysselsatt mig med att åka till Ikea i Schaumburg med Moa, Sandra och hennes värdbarn. Lite svensk känsla var precis vad jag behövde! 
Köttbullarna var det godaste jag har ätit sedan jag kom hit tror jag, hehe. Vi gick mest runt och kollade på saker som Sandra behövde till sitt rum, men det var verkligen hur lugnt som helst. Knappt något folk alls om man jämför med Sverige, där folk går bananas annars. Jag blir dock hur sugen som helst på att flytta hemifrån och skaffa mitt eget när jag går där inne. 
Det roliga är att de säljer allt som tillhör den svenska mat traditionen. Men väntade med att köpa julmust och pepparkakor då jag tror att det blir en tripp dit innan jul med. Köpte iallafall med mig köttbullar, lingonsylt och gräddsås vilket mina värdbarn blev hur glada som helst över, haha. De älskar de svenska köttbullarna.
 
Innan dagens andra jobbpass hann jag med att skypa lite med pappa. Det var skönt att få prata ut lite med någon som förstår och har samma värderingar. 
 
Just nu håller jag på att planera lite resor. Som det ser ut nu har jag tre jag ska hinna med i november. Men tycker bara det är roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback