SOME QUESTIONS LATELY

 
Med vilken organisation åkte du med? :)
Jag åker med Cultural Care. Tycker de är kanon då de hjälper en med allt och lite till. De är vänliga och är noga med att hålla kontakten och peppar en genom allt. :) 
 
 
Haha åh vad mysigt! när jag gått ut gymnasiet vill jag också åka som au pair! ska bli kul att följa din resa! hoppas familjen är så bra som du beskriver den :D kram!
Det tycker jag absolut du ska göra! De är verkligen kanon! Tycker om dem så mycket och känner mig som hemma redan efter bara 1,5 vecka. Lycka till med allt, blir spännande att följa din resa sedan efter gymnasiet! :)
 
 
Mys med bookface innan idag.
 
Har du ridit på gimo rk och ridit Tarzan? Jag har gjort det och han är min favvoponnydär även fast jag har slutat förra året så e han bara BÄÄÄÄÄST,!
Nej det har jag inte gjort. Vad roligt för dig! :)
 
Är det förresten okej om jag länkar till din blogg på min? :)
Ja det går jättebra :)
 
Hej Super intressant blogg!
Började läsa den för någon vecka sen och jag är helt fast! Jag undrar bara hur du fick ihop dina barntimmar?
För jag skulle också vilja åka som au pair men vet inte hur jag ska få ihop alla timmar då jag inte har något litet barn i släkten som jag kan ta hand om :)
Tack så mycket! Vad glad jag blir :)
Jag hade inga problem med att få ihop mina barntimmar då allt du har gjort med barn räknas. För att kunna åka som Au Pair (med Cultural Care iallafall) behöver man minst 200 timmar av barnerfarenhet. För att kunna bevisa detta lämnar man in refernser till CC kontoret som sedan kontaktar refernserna igen. 
Jag hade min bästa kompis Nellys mamma som referens. Nelly har två småbröder som jag mer eller mindre är uppvuxna med. Jag har då och då tagit hand om dem. 
Sedan hade jag min kusin (som har tre små pojkar) och en från stallet. Jag hade även en av mina kompisar som en "personlig" referens. Jag tror bara man behöver tre referenser (varav två som stärker barnerfarenheten och en personlig). 
Jag fick ihop mina barntimmar mestadels ifrån stallet jag har vuxit upp i. När jag var 12 år blev jag medlem Ungdomssektionen, och genom det gör man massvis med saker med barn. När jag var 14/15 år blev jag röstad till ordförande vilket betyder att man tar väldigt mycket ansvar för barnen. Jag var ordförande i två år och lärde mig väldigt mycket om barn under den tiden. Mina kusinbarn eller mina andra kusiner tar jag också hand om ibland när vi träffas. 
 
Alltså behöver man inte ha något barn i släkten för att få ihop sina barntimmar. Du kan få dem genom att jobba extra på ett dagis, hjälpa till inom någon idrottsklubb (om du är intresserad) eller fråga någon du känner om du kan sitta barnvakt. Det finns massvis med alternativ!  
 
Jag tycker absolut du ska åka som Au Pair om du är intresserad av det! Jag har haft så otroligt roligt under dessa två veckor jag har varit här, och lärt mig så mycket under så pass kort tid. Man lär sig dels att ta hand om någon andras barn och stå på egna ben, men man träffar också människor från hela världen och knyter kontakter som kanske varar för resten av livet. Det är en riktig rolig utmaning. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback