GIRLS NIGHT

 
Bilder från förra helgen då vi hade lite tjejkväll med choklad och vin. Så mysigt!
 
Tänkte bara höra med er vad ni vill läsa om här, för känner inte att min bloggmotivation är på topp just nu. Har börjat komma in i rutinerna med gym, skola och jobb vilket gör att inläggen för det mesta blir likadana. Så har ni några tips får ni gärna skriva det här, tell me!
Ni är så fina som klickar in här varje dag och då vill man ju göra sitt bästa lixom. 
 
Lite blandade känslor idag. Imorgon åker en av de tjejerna jag lärt känna bäst här hem till Sverige. Hon har valt att avbryta sitt år vilket jag kan förstå, men det kommer ändå bli väldigt tråkigt. Vi får helt enkelt ses när jag kommer hem. :)

Kommentarer
carolina säger:

jag tycker det är roligt de du bloggar om nu =) är det någon av tjejerna du bloggat om som ska åka hem?

Svar: Vad bra! Ska försöka bli bättre på att ta lite roligare bilder :)Ja, Sandra är det som ska hem...
Rebecca Andersson

2014-01-16 | 17:58:37
Natalie säger:

Jag började läsa din blogg innan jag själv åkte som au pair,(är i NY nu) och då fastnade jag för dina fina fotografier och din stil. Tycker det är kul att se outfitbilder, läsa om träning och få lite tips, är själv mitt upp i träning så lite motivation på den fronten är aldrig fel! Lite om vad man ska se i Chicago skulle va kul att få reda på, vill åka dit innan året är slut. :) Keep up the good work!

Svar: Men vad roligt! :) Älskar NY, hade gärna bott där med haha! Tack så mycket, sådana ord värmer. Det ska jag absolut göra, bra idé! :) kramar
Rebecca Andersson

2014-01-16 | 18:46:15
Bloggadress: http://Nataliehamberg.blogg.se
Lovisa säger:

Hej!
Varför ska din kompis hem? :(

2014-01-16 | 20:27:52
Hanna säger:

Jag hittade din blogg för nån månad sen och satte mig och läste hela från början! Jag ska själv åka som au pair längre fram, tycker det är kul att läsa om vardagslivet för ur en au pairs synvinkel. Lite vad fördelar och nackdelar är att åka som just au pair och om något blev bättre än du tänkt dig och sämre och så! :)

Svar: Men å tack tack tack! blir jätteglad av sådana här kommentarer! Ska se till att fixa ett sånt inlägg. Ha det bra :)
Rebecca Andersson

2014-01-17 | 15:32:48
Bloggadress: http://hannilo.blogg.se
Julia säger:

Hejsan! Vill först nämna att jag gillar din blogg! Den inspirerar mig på många vis. Har blandannat inspirerat mig till att i mars själv åka som au pair. Blir i San Diego för mig. Så min första fråga är om du varit i San Diego? Vad tyckte du isåfall om det? Min andra fråga är om du har några tips på måsten att ha med sig inför min packning? Nödvändiga/onödiga prylar? Min sista fråga är om du har några allmänna tips inför den första tiden som aupair i USA när allt är så nytt?

Tack för en bra blogg! Ha de bra!

Svar: Hejhej! Men gud vad roligt att höra, gör mig jätteglad! :D Nej jag har aldrig varit där men har hört att det är ett underbart ställe, så tror du kommer få det kanon!
När det kommer till packning är det väldigt olika. Men säger som alla andra att packa inte ner för mycket kläder då man köper massa direkt när man kommer hit. Men typ framkallade bilder som man kan sätta upp på rummet är alltid kul. :)
Låt dig ta tid att vänja dig vid allting. Det är en rätt stor omställning men man kommer samtidigt in i allt med tiden. Gå med i facebook grupper för att lära känna andra au pairer i samma område. Så är man lixom aldrig ensam :)
Ha det så bra och tack för dina snälla ord, det värmer! kram
Rebecca Andersson

2014-01-17 | 16:13:44
Bloggadress: http://livnu.devote.se
Jenny säger:

Lite random/roliga fakta om aupairlivet, USA, och hur det är att vara svensk där är kul att läsa om eftersom jag också planerar att åka dit. :)

Svar: Okej, jag ska se till att få ihop ett inlägg om det, tack för tipset! :D
Rebecca Andersson

2014-01-18 | 18:43:14
Bloggadress: http://somethinglikeu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback