ITALIAN DAY

 
Här har ni min lördag i bilder. Mötte upp Sofia på förmiddagen, fortfarande lite halvsovande efter massa drickandes av vin kvällen innan. Vi bestämde oss för att åka till Eataly som ligger downtown. Det är inspirerat av Italien och allting där inne var så mysigt. På nedervåningen fanns det flera små caféen, med allt från Nutella och bakelser till viner och baguetter. Vi ville självklart testa Nutellacaféet och ni kan ju själva tänka er hur god crepsen var. På övervåningen fanns det hundratals vinflaskor, flera avdelningar med ost, kötter, pasta och bröd. Det fanns även resturanger som såg mysiga ut. Ett ställe jag lätt kommer ta med pappa och Olle haha. 
Sedan blev det lite shopping innan vi bestämde oss för att fortsätta vår Italienresa i Chicago, så vi hoppade på tåget till Little Italy, ett litet samhälle vid UIC. Vi gick runt en tag innan vi hamnade på en italiensk resturang där servitörerna såg ut som de kom direkt från Italien. Älskade den stämningen. Vi tog varsin kycklinglasange med skaldjurssås, och sedan kan man säga att vi var mätta och glada. Vi gick igenom campuset och jo jag blev rätt så sugen på att börja plugga på riktigt igen, speciellt med den utsikten de har därifrån. Sedan tog vi tåget hem och spenderade kvällen med min värdfamilj. Bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback