SWEDISH CHRISTMAS JULBORD

 
Lite bilder från igår. Det var så mysigt med de svenska jullåtarna som spelades och med den svenska maten. Ingen slår dock släkts julbord dock, men helt klart godkänt! haha
 
Idag ställde jag klockan på 7.00 då jag skulle göra New Student Orientation grejen på colleget där jag ska gå. Satt och lyssnade på det i ca. två timmar innan jag skulle göra ett Signment application. Efter var jag sååå trött att ni anar inte, men bestämde mig för att göra Placementtestet också. Skönt att ha det gjort lixom! Började med writing, och då skrev jag en uppsats som relationer mellan elever och lärare. Det tog ungefär två timmar och sedan gjorde jag reading som tog en timma. Långdraget som bara den men nu är det iallafall gjort! 
 
Nu på hemvägen tog det en massa extra tid då det var längre bilkö än vanligt. När jag äntligen kom fram till min gata ser jag att det är massvis med polisbilar och andra "security"bilar som kör åt helt olika håll. Det är inte helt ovanligt att det blir så här så faktiskt, då Barack Obama är från Chicago och kommer hit lite då och då. Att de är så många bilar är för att folk inte ska förstå vilken bil han sitter i. Något jag inte visste innan jag kom hit. De gör likadant när han flyger från O'hare (Chicagos flygplats) till sitt hem här. Då lyfter 3-5 helikoptrar samtidigt och kör åt olika håll, ganska häftigt att se faktiskt! Tur att jag bara bor 15 minuter från O'hare får se det. :)
 
Nu ska jag göra mig iordning för en stund ska jag kolla på teater som mitt lilla värdbarn är med i. Tror det kommer bli supergulligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback