ILLINOIS DRIVERSLICENSE

 
Hejsan hoppsan!
 
idag tog jag äntligen mitt amerikanska körkort! Eller äntligen, har inte lagt ner mer än 2 timmar på att läsa igenom boken och fixa med papprerna, men ändå haha.
Är så stolt över mig själv iallafall då jag klarade allting utan problem. Dock tog det väldigt lång tid, då killen i första kön (man måste stå i tre köer) inte slutade snacka. Han var intresserad av allt jag gjorde, mina ögon och gav mig massvis med tips man kan göra här. Kul med sådana människor, men han var liiiite överdriven.
Trodde även att det skulle kosta mer, så fick en check av mina värdföräldrar som skulle betala allt. Dock kostade det bara 5 dollar (35 svenska kr), istället för 30 som vi räknat med. Så checken kunde de inte lösa in, de tog inte Visa kreditkort och jag hade inga kontanter. Jahopp tänkte jag, då är det väl bara att gå och ta ut pengar och göra om allt igen. Då kommer världens snällste tjej och ger mig de där jäkla fem dollarna. Hur gullig som helst och hon sa att hon varit i samma sits som mig flera gånger. Älskar amerikanerna ibland alltså! Skrivtestet gick på kanske 25 minuter och sedan var det dags för uppkörningen. Självklart fick jag den tjurigaste läraren haha, Bara för att jag saktade ner när det blev gult (vilket man ska?) så sa han att många har failat på det för att det orsakar olyckor. Mamma hade nog varit glad att jag stannade iallafall. ;)
Men när jag sedan var klar sa han på 2 sekunder "you passed" vilket var sån lättnad! Tog sedan kortet och fick körkortet på 2 minuter, så himla smidigt!
 
Lyckan just nu slår inte den jag hade när jag tog körkortet i Sverige, men vilken lättnad det är alltså!
 

Kommentarer
Anna Holm säger:

Häftigt! :D

Svar: Jaa verkligen :)
Rebecca Andersson

2013-11-09 | 21:21:06
Bloggadress: http://annamarialouiseholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback