IN LOVE WITH CHICAGO

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Såhär såg min söndag ut. Så jäkla härligt väder var det! Jag och Kristin tog tåget downtown, och där köpte vi med oss bagels från Panera Bread och kaffe från Starbucks och satte oss i Millenium Park vid Pritzker Pavilion. Sedan gick vi runt lite innan vi träffade Kathryn, Kai och Anika.
Vi gick till Navy Pier och på vägen stannade vi i en sportbutik för att köpa tröjor inför Bears matchen på kvällen. Sedan passade vi på att ta lite kort och äta mat. Godaste (och största) ceasarsalladen jag ätit.
 
Efter det åkte jag, Kathryn och Kai hem till Kathryn för att kolla på matchen med massa andra amerikarnare. Så himla trevligt! De hade fixat en bonfire, storbildstv och massa mexikansk mat på baksidan och det var jättemysigt! Är så tacksam att jag lärt känna så härliga människor här.
 
Dock avslutades inte kvällen på bästa sätt då jag körde väldigt fel när jag skulle hem. Jag ringde mina värdföräldrar och de fick komma och hämta mig då jag hade hamnat i en "bad area". Jag låste iallafall bilen och svor rätt mycket åt mig själv när jag väntade haha. Hatar mitt lokalsinne, men allt gick bra till slut och det är ju det viktigaste!
 
Måste även säga att Chicago är den bästa staden jag har varit i, Det finns så himla mycket att göra och alla är så trevliga. Kunde inte önska en bättre värdfamilj och att jag sedan hamnade här är bara en stor bonus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback