LOLLAPALLOOZA 2014













Lollapallooza 2014. Hade inga större förväntningar men vad fel jag hade. Mötte upp Sofia i fredags kväll och startade igång festivalandet med öl och Lorde. Efter lite dans gick vi vidare till Eminem där minst sagt hälften av alla besökande hängde. Inte såg vi scenen men vad gjorde det när hela publiken var i extas och gissa hur det blev när Rihanna kom in och gästade? No words needed. 
I lördags blev det en tidig förmiddagsfylla och att sitta i gräset och lyssna på band som man aldrig hört förut var inte helt fel. Vi hängde med österrikarna och avslutade kvällen dansades i publiken med skönaste gänget killar jag träffat till Calvin Harris. Fyrverkerier och bas så marken skakade gjorde lördags kvällen oslagbar! 
Igår var det dags för ett av mina favoritband. Att vi hamnade längst fram var bara drömmen och jag dog vad bra de var live. Vi dansade även till NoNoNo och Sebastian Ingrosso och var stolta svenskar. Överraskningen var när Sofia drog med mig till The 1975 som jag aldrig hört talas om innan. Frågan är hur jag har kunnat missa dem för idag har jag dunkat deras musik på högsta volym. Kvällen och festivalen avslutades med the one and only Kings of Leon och jag var inte besviken. Trots att alla var täckta med lera är det ju faktiskt ingen riktig festival utan lite regn. Även fast det kändes som solen var framme hela tiden. Lyckan den här helgen var näst intill oslagbar. 
Tack Chicago och Lolla för ni är fan bäst och tack Sofia för världens bästa festival kompis. Har skrattat tills tårarna runnit och dansat så fötterna gått sönder. Precis så det ska vara efter en perfekt helg! 

Kommentarer
Rebecka säger:

Vart i Chicago bor du? Jag ska flytta dit i mitten av september. Vad gör du med dina värdbarn när du är ledig och sånt? När åker du hem?

2014-08-05 | 00:13:17
Nina säger:

hej det hör ungdomen till att ha så roligt. Var rädd om dig.
Kram Nina

2014-08-05 | 13:54:33
Anga säger:

Vilken fantastiskt fin bild på dig...du klär i blått!!

2014-08-10 | 16:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback