-

Igår kväll var en av de kvällarna då jag som vanligt satt på mitt rum, väntade på att bli trött och funderade på vad jag vill göra i framtiden. Tycker att det är en skrämmade känsla att inte veta vad man vill jobba med eller hur ens framtid ska se ut. Självklart tycker jag att det är häftigt att man inte kan förutspå vad som ska hända, men det jobbiga kommer in när jag har inte en aning om vad jag vill göra.
Jag satt och kollade runt på lite olika instagramkonton och hade Slow It Down på högsta volym i högtalarna. Så som jag alltid gör när jag vill drömma mig bort för en stund. Klickade in på ett konto, till ett annat och till någon annans. Att hitta bilder som får en att känna lite mer och tänka lite djupare och fundera lite på allt. Hittade det där kontot med massa citat som de flesta tjejer tar och lägger upp på sitt egna konto. På ett av dem stod det "the only way to do great work is to love what you do" vilket jag kanske har sett massa gånger innan men som på något sätt satte sig någonstans i mitt huvud. För vad är det egentligen som gör en glad som man ska göra varje dag i många år. Saker som gör mig glad är att få träffa mina kompisar på helgerna, få formulera mig i skrift, planera resor, åka till platser som inte har någon specifik mening egentligen men som bara får en att känna något, lyssna på musik med text som passa in i den situationen man är i, göra något spontant, se folk man tycker om skratta, ge någon liten komplimang som kan betyda så mycket för någon annan, sakna något eller någon och sedan få träffa dem, somna och vakna med någon man tycker om, ta kort på helt onödiga saker som man tänker att detta har jag tagit kort på tusen gånger men man vill ändå göra det för att man mår bra av det. Ibland tänker jag på dem som redan har allting uträknat hur de ska leva sina liv. Hur enkelt det ändå hade varit. Sedan kommer jag ihåg att jag inte är den personen som kan sitta hemma och göra inget och veta allting som ska ske. Jag behöver leva lite mer och göra lite mer. Jag ska göra det som gör mig glad för det är sån jag är. Frågan är bara hur man ska få in det i vardagen på ett sätt som gör att man kan leva så hela sitt liv.
 
Ska fortsätta att hitta inspiration bland bilder utan någon källa och lyssna på musik och skriva en text som min lärare ska komma ihåg.

Kommentarer
Johanna säger:

kan du inte skriva ditt spotifykonto? :)

2014-02-12 | 10:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback