Q/A

har du någon egen weheartit? :)
Ja det har jag, heter rebeccaandersson där. :)
 
Kan du inte visa ditt rum? :)
Jo det kan jag göra, ska se till att städa först bara. ;)
 
kan du inte skriva ditt spotifykonto? :)
HÄR har ni den. :)
 
Jag ska åka till Chicago snart. Skulle vara roligt med lite tips på vad man ska kolla på. Vad kan du rekommendera?
Å men vad roligt! Du kommer att älska Chicago. :) Jag har en kategori med Chicago Tips här.
Bästa shoppingen har du på State Street, Michigan Avenue och Oak Street. Är du lika stort fan av filmen LOL som jag måste du se bönan (the bean) och gå i Millenium Park. Att åka upp i Sears Tower är ett måste också. 
Matställen finns det överallt så det beror helt på vad man är sugen på. Men Hancock Tower skulle jag rekomendera! Dock får man vara beredd på att det är rätt dyrt att äta där. 
 
Kan du inte skriva vart sakerna kommer ifrån? :)
Angående detta inlägget. Har skrivit dit under collaget nu. :)
 
Vart hittar man nyckelringen? :)
Den är från Ladurée. Men google efter ställen som är återförsäljare då de inte säljer dem på deras hemsida. :)
 
Vad tycker du att man ska ställa för frågor när man skypar med en värdfamilj för första gången? :)
Man får en avcheckningslista (iallafall från Cultural Care) när man går med i matchningsprocessen med massa frågor som är till stor hjälp! Men det viktigaste är att vara glad och öppen, samt engagera sig mycket i frågor som hör till barnen. Lycka till med allt. :)
 
Hej Rebecca 
Vi är ett par 60+ som åker till Chicago månd 3/3. När jag kollar på vädret verkar det jättekallt just nu är det tjocka jackor som gäller? Blir det varmare under dagen då solen är framme? Har du tips på några bra uteställen (vi gillar pub o krogliv) även shoppingtips. Vi skall bara slappa o njuta under våra 11 dagar i Chicago. 
Hälsningar 
Lotta från Boden (Norrbotten)
Hej hej!
Ja just nu är det väldigt kallt här. Det varierar runt 9-19 minusgrader nästan varje dag, plus att det blåser mycket så det känns kallare. Nej det blir inte varmare nu under vintern även fast det är sol tyvärr, så skulle rekomendera att ha med era tjockaste vinterjackor! Vad det gäller krogliv har jag inte så mycket erfarenhet av det här, haha. Men vill ni gå ut på klubbar ska ni till Wrigley Field ;). Vet dock att det finns mycket resuranger och barer runt State Street!
Ska ni shoppa finns det massvis med bra affärer på State Street, Michigan Avenue och Oak Street. Har ni någon dag över tycker jag att ni ska åka till Andersonville! 
Hoppas ni får det underbart och att det inte är alltför kallt när ni kommer. :) 
Kram! 
 
1. Kan man gå ut och festa i USA fast man inte är 21? 

2. Måste au pairen laga mat till familjen? Alltså ingår det i arbetssysslorna? 

3. Brukar du spendera tid med familjen på din lediga tid? 

4. Hur var första mötet med familjen? 

5. Vad är det konstigaste du stött på i USA och vad saknar du mest ifrån Sverige?

1. Ska man ut och festa är det jätteolika. I vissa städer är de väldigt noga med att man exempelvis måste visa pass (och inte legg) och i exempelvis NYC bryr sig de knappt alls. Sedan finns det ju alltid hemmafester. :)
 
2. Det varierar från familj till familj. Jag gör det nästan aldrig, men har kompisar som gör det dagligen.
 
3. Ja det gör jag ibland. På helgerna är det skönt att komma ut ur huset som vi brukar säga. Men på kvällarna tycker jag att det är mysigt och umgås med dem. :)
 
4. Första mötet var på flygplatsen och jag har nog aldrig varit så nervös som då. Men de var jättesnälla och tog hand om mig från första stund vilket var bra, haha. 
 
5. Det konstigaste jag har stött på är alla människor här. Det finns alla typer, och det var jag inte van vid innan jag åkte hit kan jag säga, haha. Det jag saknar mest är maten helt klart. Jag blir äcklad varje gång jag kollar på vad allting här innehåller. Till och med mjölken innehåller mer socker än protein...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback