ABOUT THE AU PAIR LIFE

Hejsan!:) jag undrade bara om du kommer att förlänga ditt år?? Eftersom du verkar trivas så himla bra :) och förresten, är Kai också svensk? Och hur lätt/svårt är det att bli vän med amerikaner?:)

Hejsan!
Just nu har jag inga planer på att förlänga, även fast jag trivs kanonbra. Men allt kan ju hända och tack och lov behöver jag inte bestämma det än.
Nej, Kai är från Tyskland. :)
Amerikaner är väldigt öppna av sig så det beror på hur du är som person. Sedan finns det ju undantag (vissa tjejer på collegefester är inte alltid de trevligaste) men annars måste jag säga att det är rätt lätt. :)


Hej Rebecca! Har nyss upptäckt din blogg och jag måste säga att jag älskar den! Jag ska själv ansöka om att bli au pair i år, så fort jag har fyllt 18 och tagit mitt körkort. Jag har bara några frågor jag hoppades att du skulle kunna svara på: 
Hur gick det under intervjun efter du hade ansökt? Har hört att ibland så är intervjun på engelska. Inget problem då jag har engelska som modersmål också, men undrade bara. Och så undrar jag hur det är men lönen, klarar man sig på den? Eller jade du med dig pengar dom du hade sparat? Och vad skulle du rekommendera att man packar innan man åker? Har hört och läst att man ska ta med sig så lite kläder som möjligt då man köper då mycket där i USA. Men utöver adapter och andra nödvändiga grejer, vad mer? Skulle vara oerhört tacksam för svar! Ha det bra. 
 
Hej hej! Åh vad glad jag blir, tack så mycket! :) 
 
Intervjun med CC är lätt. Du har en intervju på engelska som tar ungefär 5-10 minuter och då ställer dom frågor om lite vad som helst (relaterat till barn och familjesituationer). 
Man får 200 dollar i veckan vilket motsvarar ungefär 1400 svenska kronor. Ska jag vara ärlig så klarar jag mig precis på den lönen under en vecka, haha. Men då kan det vara shopping, resturanger, bio, fester och så vidare. Sedan har jag pengar på mitt svenska konto som jag använder till resor, och endast resor. 
Hmm, det finns typiska listor på vad man ska ha med sig och det är väldigt olika från person till person. Ett tips är att söka på google. Jag har inte använt alls mycket av kläderna jag tog med mig då jag har köpt massa kläder här. Ta inte med dig lotion, body spray osv för det garanterar jag att du kommer köpa på VS det första du gör haha. 
Adapter är alltid bra att ha, gärna en extra. Sedan såna grejer du vet att du inte kommer köpa nytt. Exempelvis dator, mobil, kamera osv. Och glöm inte bilder som du kan sätta upp i ditt rum, det blir mycket mer hemtrevligt då. :)
Kramar!

Kommentarer
Emma säger:

Varför läser jag hela tiden:
"jag undrade bara om du kommer att förlänga ditt Hår??" ..?

Svar: Haha jo men det har jag däremot planer på att göra ;)
Rebecca Andersson

2014-01-10 | 20:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback