NASHVILLE, SATURDAY

När vi kom fram i lördags efter en 10 timmars bussresa började vi traska inåt downtown för att äta. 
 
Först fanns det bara massa kulturella byggnader, kyrkor osv.
 
Och rosa bussar.
 
Mitt resesällskap. Emelie, Angelika och Julia!
 
 
 
Sedan kom vi fram till huvudgatan, där dessa skyltar fanns överallt.
 
Alltså ja. Överallt var det barer och resturanger med liveband. Älskar det. Vi tjejer gick till och med upp och sjöng karaoke för ca. 150 personer haha. Det får vi nog tacka shotsen för. 
 
Såhär kunde det se ut.
 
Vi bestämde oss för att käka frukost/ sen lunch på ett rooftop. Men först beställde vi in drinkar, det var ju iallafall girlsweekend.
 
Sangrian var perfekt i 30 graders värme!
 
Angie och jag var nöjda. 
 
Här inne fanns det hur mycket olika cowboy stövlar som helst. Dock inget som fastnade på bild. 
 
Musiken som spelades överallt! <3
 
Vi gick aldrig in här, men tänkte iallafall på filmen, och läste man varningsskylten kan jag tänka mig att det är precis likadant här. 
 
Vi strosade runt och kollade på lite sevärdheter.
 
Broadway är huvudgatan och där allt nöjde hände.
 
Och vi hamnade på Johnny Cash museumet. 
 
Vi såg en bröllopsfotografering. Våran taxichaufför sa att det är igenomsnitt 100 möhippor/svensexor varje vecka i Nashville. 
 
Då detta var populärt att göra. Det såg så kul ut men tyvärr var man tvungen att beställa det i förväg, vilket vi inte hade. Men man sitter och trampar samtidigt som man lyssnar på högmusik och dricker. 
 
En till skylt.
 
Hall of fame. Efter detta åkte vi hem till hotellet, tog en nap innan vi drog ut och testade på Nashvilles uteliv. Vilket kan bara något av det roligaste jag har gjort. 
 
 

Kommentarer
Josefine säger:

Härliga bilder :) Hade gärna besökt denna musikstad någon gång!

2015-05-27 | 10:56:29
Bloggadress: http://jossansdaily.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback